Maksud Ku

kita tidak bisa membaca pemikiran seseorang. inilah isi nurani minda ku...





Silap dan Salah

manusia tidak lari dari silap dan salah.

aku contoh yang terbaik buat perkara ini.

kenapa?

kerana aku pembohong. aku telah berbohong kepada orang yang aku sayang dan cinta.

aku telah berbohong kerana aku tidak mahu kehilangan cinta itu. kerana aku kehausan kasih sayang dan cinta hakiki.

sememangnya aku bukan manusia yang tidak bermoral. semua manusia bukan begitu. tetapi pada kita mengejar kehendak kita, kita sering lupa dan alpa akan batas-batas sosial dan kemanusiaan.

waktu itu cinta sering datang dan pergi. tapi cinta-cinta ku tidak berasaskan kasih sayang. ianya merupakan cinta kepuasan nafsu. cinta yang mementingkan diri sendiri.

dalam kegolakkan kepalsuan itu, aku dipertemukan seorang wanita yg terbaik. yang sememangnya aku ditakdirkan untuk jatuh cinta supaya aku di ajari mengenai kasih sayang hakiki.

namun, kerana aku takut cinta itu ditarik balik aku tetap berbohong dengannya selama 2 tahun.

walaupun keadaan aman selama itu, keamanan itu meleset kebelakangan ini.

dusta-dusta ku terlurai bongkar.

kini sayang cinta ku dingin hati. gembiranya hati waktu bergayut di telfon berkata-kata dengannya menjadi pengalaman pahit.

sekarang, terkapai-kapai tingkah laku ku mencari penyelesaian. walaubagaimanapun, aku masih tidak bisa mencari huraiannya. aku masih meraba-raba di dalam kegelapan.

» Post a Comment